Egy weboldal fejlesztése nem ér véget az élesítéssel. Ekkor kezdődik csak a munka java: láttatni kell azt mások számára is. Erre a keresőoptimalizálás az egyik leghatékonyabb módszer, mivel a weblapok forgalmának jelentős része keresőmotorokból (Google, Bing, Yahoo! stb.) származik. Ebben egy felkészült SEO szakértő jelentős segítséget nyújthat, hiszen tudja, milyen tényezőknek kell megfelelnie, hogy az adott oldal a találati lista tetejére kerülhessen.
A SEO szakértő teendői
1. SEO Audit
A SEO szakértő első lépésként mindig felméri a weboldal aktuális állapotát, majd ennek alapján elkészíti a SEO tervet.
1.1 Technikai SEO
Ha a szakértő elkészült az audittal, és az oldal megköveteli, akkor először a technikai hátteret fogja biztosítani. A SEO audit keretein belül a következőket fogja ellenőrizni: oldalsebesség, https biztonság, mobilbarát tartalom, indexelés és törött linkek (broken link) feltárása, majd átirányítása.
1.2 On-page SEO
A technikai SEO mellett szintén fontos az ún. on-page SEO. Ez magában foglalja az URL szerkezet és a címek struktúrájának javítását, a képoptimalizálás (alt szöveg, fájlméret), a strukturált adatok (schema markup) hozzáadását, vagy akár a SEO-barát navigációt.
1.3 Off-page SEO
Végül, az off-page SEO keretein belül sor kerülhet a linképítésre is, ami az egyik kulcseleme a keresőoptimalizálásnak, hiszen az növeli a weboldal hitelességét és láthatóságát a keresőkben. A SEO szakértőnek az lesz a feladata, hogy minél több oldalra visszamutató linket szerezzen, ehhez olyan stratégiákat használhat, mint a vendégblogolás, belső linképítés, vagy fórumokon, Redditen, Quorán való aktív részvétel és szakértői válaszok írása, amelyek adott weboldalra vezető linkeket tartalmazhatnak.
2. Irányvonal meghatározása
Amint elkészült a SEO audit, a SEO szakértő meghatározza azokat az alapvető stratégiákat és prioritásokat, amelyek mentén a további optimalizálási munkák zajlanak majd.
Ez magában foglalja:
A weboldal fő célkitűzéseinek tisztázását (pl. látogatottság növelése, leadek generálása, értékesítés).
Annak eldöntését, hogy a technikai, tartalmi vagy külső tényezőkre helyezzék a hangsúlyt a munka első fázisában.
A SEO célok időbeli ütemezését, például rövid, közép- és hosszú távú tervekre bontva.
3. Kivitelezés és elemzés
Az irányvonal meghatározása után a következő lépés a szükséges SEO folyamatok végrehajtása, legyen az kulcsszókutatás, linképítés, vagy az oldal strukturális és technikai részleteinek javítása. Hogy ez mennyi időt vesz igénybe, az az oldal jelenlegi állapotának és a versenytársak függvénye.
3.1 SEO teljesítménymérés és elemzés
A SEO szakértő folyamatosan nyomon követi a weboldal teljesítményét különböző analitikai eszközökkel, mint például a Google Analytics és Google Search Console. A weboldal organikus forgalma, rangsorolásai, konverziós arányai és más kulcsfontosságú mutatók alapján értékelhető a SEO stratégia hatékonysága, és szükség esetén módosításokat eszközölhet a célok elérése érdekében.
4. Egyéb SEO lehetőségek
4.1 Helyi keresőoptimalizálás
Amennyiben egy olyan vállalkozás oldalának keresőoptimalizálása történik, mely rendelkezik fizikai bolttal, érdemes lehet a lokális SEO-ban gondolkodni, hiszen a felhasználók gyakran településnevet tartalmazó keresési kifejezéseket használnak. Ebben az esetben a SEO szakértő feladata a Google My Business fiók optimalizálása, helyi kulcsszavak használata, valamint a helyi vélemények és értékelések kezelésének elősegítése lesz.
Összegzés
Ahogyan a fentiekben szó volt róla, egy SEO szakértőnek kiemelt szerepe van a weboldalak láthatóságának növelésében, mindezt pedig technikai-, on-page, vagy off-page SEO segítségével tudja támogatni. Egy átfogó audit után kikristályosodik, milyen irányba érdemes elindulni a keresőoptimalizálási folyamat során, ezt követően pedig az oldal teljesítményét a SEO szakértő folyamatos monitorozással tartja karban.