Ezek a jelei annak, hogy ideje váltani marketing ügynökséget

A jó marketing érezhető. Nemcsak a számokban, nemcsak a grafikonokon, hanem a mindennapokban is. Lendületet ad, új ötleteket hoz, és azt érzed, végre valaki ért téged, és a céged céljait is komolyan veszi. De mi van akkor, ha ez az érzés már rég eltűnt? Ha csak a rutin maradt, a „le kell tudni” hozzáállás, a sablonos kampányok és a ritka válaszok?

Sok cég túl sokáig marad benne egy rosszul működő kapcsolatban egy marketing ügynökséggel, megszokásból, kényelmi szempontból vagy a váltás miatti bizonytalanság miatt. Pedig egy új partner nemcsak friss lendületet hozhat, hanem konkrét üzleti eredményeket is.

Ha ezek közül a jelek közül akár csak kettő is ismerős, akkor érdemes elgondolkodnod azon, hogy ideje másik online marketing ügynökséget keresni.

1. Nincsenek hosszú távú tervek, csak ad hoc kampányok

Az egyik leggyakoribb probléma, amivel vállalkozások szembesülnek, a stratégia hiánya. Ha a jelenlegi marketing ügynökség nem dolgozik ki veled egy 3, 6 vagy 12 hónapos tervet, ha nincs kampánynaptár, nincs célrendszer, akkor valójában csak tüzet oltotok, nem pedig márkát építetek.

Az online marketing akkor hatékony, ha tudatos. Ha tudod, hogy egy adott kampány hogyan illeszkedik bele az éves céljaidba. És ha ezt nem látod, valószínűleg az ügynökséged sem.

2. Kommunikáció: ha ritka, felszínes vagy kiszámíthatatlan

A bizalom alapja a kommunikáció. Ha egy online marketing ügynökség csak akkor ír, ha kampány indul, vagy hónapokig nem hallasz felőlük, az nem jó jel. A jó partner rendszeresen egyeztet, átláthatóan működik, és nem neked kell őket üldözni a válaszokért.

Figyeld meg azt is, mennyire ismerik a céged aktuális helyzetét. Tudják, hogy mit árulsz, milyen akcióid vannak, mi a fontos számodra? Ha ezekről neked kell őket folyamatosan tájékoztatni, az nem valódi partnerség.

3. Ha eltűntek a mérhető eredmények

A legdrágább marketing az, aminek nem látod a hatását. Ha egy marketing ügynökség nem ad rendszeres riportot, ha nem látsz világos adatokat arról, hogyan teljesítenek a kampányok, vagy ha minden mérés csak egy PowerPoint-szerű összefoglaló, akkor valójában sötétben tapogatóztok.

Egy jó online marketing ügynökség nemcsak az adatokat mutatja meg, hanem segít értelmezni is azokat. Elmondja, mit jelentenek a számok, és milyen lépéseket javasol a fejlődés érdekében.

4. Minden ötletedre az a válasz: „Ez nem működik”

Persze, nem minden ötlet kivitelezhető, de ha az az alaphozzáállás, hogy „ezt mi nem csináljuk” vagy „ez úgysem hoz eredményt”, akkor valójában nem is keresnek megoldásokat. Egy együttműködés nem attól lesz jó, hogy mindenre bólogatnak, hanem attól, hogy nyitottan állnak hozzád, és segítenek a megfelelő irányba terelni az ötleteidet.

Ha úgy érzed, a jelenlegi marketing ügynökség inkább korlátoz, mint inspirál, akkor valószínűleg ideje váltani.

5. Ha nincs személyre szabott megközelítés

Minden vállalkozás más. Más célokkal, más ügyfélkörrel, más kommunikációval. Ha azt tapasztalod, hogy ugyanazt a sablont kapod, mint más ügyfelek – akár hirdetési szövegekben, akár kampányötletekben –, akkor könnyen elveszítheted a hitelességedet.

A jó online marketing ügynökség figyelembe veszi a hangodat, a márkád stílusát, és ennek megfelelően dolgozik ki minden lépést.

6. Ha nem fejlődsz velük együtt

Egy jól működő kapcsolat folyamatosan fejlődik. Új ötletek, új csatornák, új eszközök kerülnek elő. Ha a mostani marketing ügynökség évek óta ugyanazokat az eszközöket használja, nem beszél veled a legújabb trendekről, és nem javasol frissítéseket, akkor valószínűleg nem látják benned a hosszú távú lehetőséget.

7. Ha nem tudsz vagy nem akarsz már tőlük kérdezni

Ez talán a legfontosabb: ha már nem szívesen fordulsz hozzájuk, mert kellemetlen kérdezni, ha félsz, hogy lehurrognak, vagy csak odavetnek valamit válaszként, akkor nincs meg az a biztonság, ami egy együttműködés alapja kellene, hogy legyen.

Mit tehetsz, ha több pontban is magadra ismertél?

Először is: nem vagy egyedül. Nagyon sok vállalkozás jár hasonló cipőben. A jó hír, hogy a váltás nem bonyolult, és nem is kell egyedül végigcsinálnod.

Ha szeretnél olyan marketing ügynökséget találni, aki valóban hozzád illik, aki meghallgat, gondolkodik, és proaktívan segít célba érni, akkor érdemes körülnézni megbízható ajánlások alapján.

Ebben tudunk segíteni. Ha szeretnéd, hogy összekössünk egy kipróbált, eredményorientált online marketing ügynökséggel, csak írj nekünk. Olyan partnereket ajánlunk, akikkel már többen sikeresen dolgoznak, és akik valóban odafigyelnek.

Zárásként

A marketing nem egy mellékszereplő a vállalkozásod történetében. Sokkal inkább egy társ, aki hatással van a márkád ismertségére, a bevételeid alakulására és arra is, hogyan gondolkodnak rólad a vevőid. Egy jó marketing ügynökség ebben a társad lehet. Nemcsak hirdetéseket kezel és posztokat készít, hanem valóban melléd áll. Megérti, hol tartasz most, és segít kitalálni, hová szeretnél eljutni. Ott van, amikor szükséged van rá, és nem tűnik el az első kampány után. Gondolkodik, kérdez, javasol, és együtt halad veled.

Ha ez az élmény hiányzik a jelenlegi együttműködésedből, akkor bármennyire kényelmetlennek tűnik is a változtatás, érdemes elgondolkodni rajta. Az időd, az energiád és a költségkereted is értékes. Olyan partnerrel érdemes együtt dolgoznod, aki ezeket megbecsüli, és nemcsak kiszolgál, hanem valódi értéket ad hozzá a munkádhoz.

Ebben tudunk segíteni. Ha úgy érzed, hogy most jött el az ideje egy új kezdetnek, mi szívesen ajánlunk olyan partnereket, akikkel öröm dolgozni, és akik valóban hozzád igazodnak.


Mire figyeljek, ha új marketing ügynökséget keresek?

Fontos a szakmai tapasztalat, az átláthatóság, a kommunikáció minősége, az egyértelmű stratégia és az, hogy értsék a vállalkozásod céljait.

Mikor érdemes marketing ügynökséget váltani?

Akkor, ha nem kapsz világos stratégiát, gyenge a kommunikáció, nem látsz mérhető eredményeket, vagy úgy érzed, a jelenlegi ügynökség már nem visz előre.

Hogyan tudom ellenőrizni, hogy jól dolgozik-e az ügynökségem?

Kérj rendszeres riportokat, nézd meg az eredményeket, és figyeld meg, mennyire proaktívan javasolnak új ötleteket, hogyan reagálnak a kérdéseidre, és valóban figyelnek-e a visszajelzéseidre.

Megosztás

Hasonló tartalmak